ロジザード株式会社(以下、「当社」と言います)は、物流ITサービスの提供を通じて、お客様の安心・安全な物流環境を提供する事を目指しております。こうした中で、お客様ならび当社に関わる方の個人情報を適切に保護する事が重要な責務であると考えております。そこで当社では、この個人情報保護方針に従い、JISQ15001(個人情報保護マネジメントシステム規格)の要求事項に適合した個人情報保護のためのルール及び社内体制を「個人情報保護マネジメントシステム」として定め、万全の体制を敷いて個人情報の適切な取り扱い及び保護に取り組みます。
本方針は、全ての従業者に配付して周知させるとともに、当社のホームページ、パンフレットなどに掲載することにより、いつでもどなたにも入手可能な措置を取るものとします。
制定:2013年5月16日
改訂:2018年1月9日
ロジザード株式会社
代表取締役社長 金澤茂則
個人情報保護方針に関するお問合せにつきましては、下記窓口で受付けております。
ロジザード株式会社 個人情報お問合せ窓口宛 |
〒103-0013 東京都中央区日本橋人形町三丁目3番6号 メールアドレス:privacy@logizard.jp TEL:03-5643-6228(受付時間 10:00~17:00 ※土・日・祝日を除く) |
当社は、当社の提供する全てのサービス(当社Webサイト、提供しているサービスサイト、メール、SNSなどのコミュニケーションツールなど以下「本サービス」といいます。)における、当社のお客様、お取引先様、採用応募者、従業員ほか当社に関わる個人(以下、「お客様等」という)についての個人情報の取扱いについて、以下のとおり公表いたします。
事業者の名称
ロジザード株式会社
個人情報保護管理者
取締役 管理部長 三浦 英彦
本公表事項において、「利用者情報」とは、お客様等の識別に係る情報、通信サービス上の行動履歴、その他お客様等またはお客様等の端末に関連して生成または蓄積された情報であって、本公表事項に基づき当社が収集するものを意味するものとします。 本サービスにおいて当社が収集する利用者情報は、その収集方法に応じて、以下のようなものとなります。
本サービスには以下の情報収集モジュールが組み込まれています。これに伴い、以下のとおり情報収集モジュール提供者(日本国外にある者を含みます。)への利用者情報の提供を行いますが、特定の個人を識別する情報は含まれておりません。
①Google Analytics
提供者:Google
提供される利用者情報の項目:
https://marketingplatform.google.com/intl/ja/about/analytics/
提供の手段・方法:Cookieなど(無効にすることにより、収集を停止可能です)
利用目的:当社Webサイトへのアクセス状況を収集、記録、分析します
上記提供者のプライバシーポリシーのURL:
https://policies.google.com/privacy?hl=ja
お客様等がGoogle Analyticsを無効にするためのオプトアウトアドオン
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=ja
②チャットプラス
提供者:チャットプラス株式会社
提供される利用者情報の項目:使用された端末の種類、利用ブラウザ、サイト滞在時間
提供の手段・方法:Cookie
利用目的:お客様等がチャットされた情報を記録し、利用者情報とともに収集、記録、分析します
上記提供者のプライバシーポリシーのURL:https://chatplus.jp/privacy/
③KaiU
提供者:サブスクリプションファクトリー株式会社
提供される利用者情報の項目:当社Webサイトの閲覧ページ、滞在履歴(30日でリセット)
提供の手段・方法:Cookie
利用目的: 最適なタイミングでお客様等に最適と思われるバナーを表示します
上記提供者のプライバシーポリシーのURL:https://sub-fac.com/privacypolicy/
ロジザード株式会社は、ご本人様から直接、書面に記載された個人情報を取得する際各々の書面にて利用目的を明示いたします。それ以外で取得する場合、又は、当社がご本人様以外から間接的に個人情報を取得する場合は、次の利用目的の範囲内で取り扱わせていただきます。
個人情報の種類 | 利用目的 |
---|---|
当社のお客様等(法人の場合はその役職員の皆様)情報 (個別ケース) ※1面談やイベントなどでご本人から直接取得する名刺(書面での利用目的の明示を省略して取得した場合) ※2お問い合わせ者 ※3セミナー申込者 ※4アンケート回答者 |
(共通目的) ・お客様等の本人確認・個人認証 ・商品・サービス、請求書、お客様等が参加したキャンペーンにかかる景品の発送 ・お問い合わせ、ご相談、苦情、修理、サポートへの対応、確認及び記録 ・商品・サービスの開発などの改善・向上 ・提供するサービスにおけるお客様等の体験の改善・向上 ・ご案内状・メール等による当社や当社の提携先の商品・サービス・キャンペーン等の広告・情報提供(※5、※6) ・GoogleやYahoo等の広告配信事業者を利用した行動ターゲティング広告配信(※5、※6) ・お客様等の趣味・嗜好の把握のために当社が取得した属性情報・行動履歴等の分析(※5) ・お客様等に適切に当社の商品・サービスを提供するために、利用規約に違反している利用者の発見と当該利用者への通知や、サービス等を悪用した詐欺や不正アクセス等の行為を調査・検出・予防及び対応すること (個別ケース別の目的) ※1通常想定される名刺として利用する(商談、連絡) ※2お問い合わせ内容に関して連絡する ※3セミナーに関して連絡する ※4アンケート調査、分析を行い今後の事業の参考とする |
「お客様基本情報登録カード」「サポート申込フォーム」等各種「申込書」記載者の情報 | 契約の履行(連絡、請求、製品・サービスのサポート)をする |
お取引先様(法人の場合はその役職員の皆様)情報 | ・業務上必要なご連絡、契約の履行、商談等のため ・取引先情報の管理のため ・ご案内状・メール等による商品・サービス・キャンペーン等の広告・情報提供(※5、※6) |
株主様(法人の場合はその役職員の皆様)情報 | ・会社法に基づく権利の行使・義務の履行 ・各種法令に基づく記録作成など株主様の管理 |
採用等応募者情報 | ・採用・募集活動応募者様への連絡・情報提供・審査・面接、その他採用・募集活動に必要なこと なお、採用されなかった応募者の履歴書・経歴書等は当社で責任をもって、当社所定期間経過後速やかに廃棄処理する |
在職者情報 | ・業務連絡 ・報酬支払、人事・労務管理の履行、福利厚生、健康管理 ・会社PRや採用活動のため氏名、業務内容、顔写真、動画等を当社ホームページおよび各種媒体に掲載する |
退職者情報 | 法定で定める退職者の人事管理業務及び懇親等の必要に応じた連絡をする |
※5 取得した閲覧履歴や購買履歴等の情報を分析して、趣向に応じた新商品・サービスに関する広告をします。
※6 第三者から取得したお客様等の趣味趣向・閲覧履歴等の情報を当社がすでに有しているお客様等の個人情報と紐づけて利用する場合がありますがこの場合はあらかじめお客様等の同意を取得するとともに、上記利用目的の範囲内で利用します。
当社は、以下のとおりお客様等の個人情報を共同利用することがあります。具体的に共同利用する場合は都度事前にお客様等に確認します。
当社は、利用者情報のうち、個人情報については、あらかじめお客様等の同意を得ないで、第三者に提供しません。但し、次に掲げる必要があり第三者に提供する場合はこの限りではありません。
個人情報への不正アクセス、個人情報の漏えい、滅失、又はき損の予防及び是正のため、当社内において規程を整備し安全対策に努めています。以上の目的を達するため、当社は以下の措置を講じています。
(基本方針の策定)個人情報の利用目的の通知、個人情報の開示、訂正、追加又は削除、利用停止、消去及び第三者への提供停止のご請求及び、個人情報に関する苦情・相談については、お問い合わせ窓口にご連絡ください。手続等ご案内いたします。なお、開示等の求めにつきましては、体系化され検索が可能な個人情報であってご本人からの開示等の求めに対して個人情報の開示、訂正、追加又は削除、利用停止、消去及び第三者への提供停止の全てに応じる権限を有している個人情報に限定していますので、ご了承ください。
個人情報の提供は全て任意です。ただし必要項目をご提供いただけない場合、適切なサービスが提供できない場合があります。
当社は、必要に応じて、本公表事項を変更します。なお、当社は、本公表事項を変更する場合には、変更後の本公表事項の施行時期及び内容を当社Webサイト上での表示その他の適切な方法により周知し、またはお客様等に通知します。
当社Webサイトへアクセスしていただく場合、利用者のブラウザからIP アドレス、 CookieやWeb ビーコン等を利用して、広告やWeb サイトの閲覧履歴や閲覧状況、 ご利用環境(オペレーティングシステム、ブラウザの種類を含みます)などの情報を 自動的に取得します。
当社はEEAへはサービスを提供致しておりません。
EEAの皆様は当社Webサイトの利用をお控えください。
当社は次の認定個人情報保護団体の対象事業者となっています。
認定個人情報保護団体の名称及び、苦情の解決の申し出先は以下の通りとなります。※
〒103-0013 東京都中央区日本橋人形町三丁目3番6号
ロジザード株式会社 個人情報お問い合わせ窓口
メールアドレス:privacy@logizard.jp
TEL:03-5643-6228(受付時間 10:00~17:00 ※土・日・祝日を除く)
※ 当社の他の部署ではお受けできかねます。
制定:2013 年 5 月 16 日
改訂:2022 年 3 月 29 日
ロジザード株式会社
個人情報保護管理者
三浦 英彦
Logizard Co., Ltd (hereinafter referred to as, the " Company") aims to provide the customers with a safe and secure logistics environment through the provision of logistics IT services. Thus, the Company believes that it is the primal responsibility to properly protect the personal information of the customers and those who are involved in the Company's business. Therefore, in accordance with this Personal Information Protection Policy, the Company will establish the rules and internal system for protection of the personal information that conforms to the requirements of JISQ15001 (Personal Information Protection Management System Standard)as the "Personal Information Protection Management System" and strives to ensure the appropriate handling and protection of the personal information.
This Policy will be distributed and made known to all employees, the Company will take measures that this policy is placed on the website, pamphlets and is accessible by anyone at any time.
Enacted: May 16, 2013
Revised: January 9, 2018
Logizard Co., Ltd.
President and CEO, Shigenori Kanazawa
Inquiries regarding the Personal Information Protection Policy, please contact the following office: |
Logizard Co., Ltd Personal Information Consultation Office
〒103-0013 3-3-6 Nihonbashi Ningyocho, Chuo-ku, Tokyo Email address: privacy@logizard.jp Phone number: 03-5643-6228 Business Hour: 10:00 a.m.- 17:00 p.m. JST. (except Saturdays, Sundays, and holidays). |
Logizard Co., Ltd.
Director, Management Manager, Hidehiko Miura
Upon obtaining Personal Information in writing directly from an individual, the Company shall clearly indicate the purpose of use in each document. In case the Company acquire Personal Information directly by other method, or indirectly from someone else other than the said individual, the Company shall handle such Personal Information within the scope of the following purposes of use.
Types of Personal Information | Purpose of Use |
---|---|
Business cards or equivalent personal information obtained directly from an individual at an interview or an event (in case the indication of the purpose of use in writing is omitted upon receipt) | Announcement by direct mails or telephone calls on the products, services, event information, industry information, and any other information, in addition to the purpose of use of the business cards generally accepted. |
Inquiries | Response to the inquiries, announcement of the products, services, event information, industry information, etc., by direct mails or telephone calls. |
Information of the Applicants of Seminars | Communication regarding the seminars, announcement of the products, services, event information, industry information, etc., by direct mails or telephone calls. |
Information of respondent of the questionnaires | The Company will conduct a questionnaire survey on our services and events for future reference, and announce our products services, event information, industry information, etc., by direct mails or telephone calls. |
"Customer Basic Information Registration Card" and other " Application Forms". | Performance of the contracts such as billing, the business communications, assistance services of the Company's products and services. |
Client Information | Communication regarding the transactions with the customers, greetings as a courtesy, announcement of the Company's products, services, event information, industry information, etc., by direct mails or by telephone calls. |
Applicant and Recruiting Information | Used for the Company's recruitment activities (review, interview, evaluation, contact with applicants, etc.) In addition, the Company is responsible for disposing of the resumes or CV, etc. of applicants who were not hired, immediately after the lapse of the specified period. |
Information of Employees | Used for the management of the human resources, business communications, posting the names, job descriptions, photos, videos, etc. of employees on the website of the Company and other media. |
Information of Retired Employees | Used for the required management of the human resources of the retirees under the laws and for communications such as social gathering. |
(1)The server provided by the Service of the Company may contain the Personal Information managed by the entrustor of the Company. These Personal Information are not owned by the Company, thus not subject to the disclosure. Therefore, any requests for disclosure or complaints are required to contact directly to the entrustor.
(2)The Company will manage the information appropriately in accordance with the terms of use. The Company may produce backup or copy, delete the files and data containing Personal Information operated by customers on the server, for the purpose to perform the restoration of the disorder or temporary suspension in accordance with the terms of use of the system. However, the Company will not use or provide such Personal Information to a third party.
The Company will not provide Personal Information to a third party without prior consent of an individual except in the following cases, when:
① it is required under the laws or regulations;
② it is necessary for the protection of the life, body, or property of a person and difficult to obtain the consent of the person in question.
③ it is particularly necessary for the improvement of public health or the promotion of the sound upbringing of the children and difficult to obtain the consent of the person in question.
④ it is necessary to cooperate with the national or local government, or a person entrusted thereby in executing the affairs prescribed by laws and regulations and in which obtaining the consent of the person in question is likely to hinder the execution of the affairs in question.
The Company may entrust the handling of Personal Information as part of our business to a company which has concluded a confidentiality agreement between the Company regarding Personal Information and which we believe is reliable. Any such Personal Information will also be protected in accordance with our Personal Information Protection Policy.
Notification of the purpose of use, disclosure, correction, addition, or deletion of Personal Information, requests for suspension of use, deletion, or suspension of provision to a third party, and the complaints or consultations regarding the Personal Information should be made to the following personal information inquiry desk. We will guide you through the process.
Logizard Co., Ltd Personal Information Consultation Office |
〒103-0013 3-3-6 , Nihonbashi Ningyocho, Chuo-ku, Tokyo Email address: privacy@logizard.jp Phone number: +81-3-5643-6228 Business Hour: 10:00 - 17:00 JST (except on Saturdays, Sundays, and national holidays). |
※The Company can not accept the enquiries at other departments. Please be advised any requests for disclosure, etc. are limited to the Personal Information that is systematized and searchable and in case the rights to disclose, correct, add, delete, discontinue the use, delete or suspend the provision to a third party are authorized to the Company.
Logizard Co., Ltd. Contact for Personal Information |
〒103-0013 3-3-6 , Nihonbashi Ningyocho, Chuo-ku, Tokyo |
The Company is the target entity of the following authorized personal information protection organization.
Following are the name of the authorized personal information protection organization and the contact information to which the complaints will be filed ※
1. Name of the Authorized Personal Information Protection Organization: J I P D E C
2. Request for settlement of complaints: Personal Information Protection Complaint Consultation Office
<Address> 〒106-0032 Roppongi First Building, 1-9-9, Roppongi, Minato-ku, Tokyo
<Phone number> 03-5860-7565
0120-700-779
※ This is not the contact information regarding the products and services of the Company.
The provision of the Personal Information is voluntary basis. However, if you do not provide, you may not be able to receive the appropriate service.
When accessing the Company's website, information of the browsing history and status of the advertisements and websites, and the usage environment (including operating system and browser types) are automatically acquired from the user's browser through its IP address, cookies, web beacons, etc.
The Company does not provide the services to the EEA.
The persons within EEA are asked to refrain from using the Company's website.
Enacted: May 16, 2013
Revised: June 22, 2020
Logizard Co., Ltd.
Personal information protection manager
Hidehiko Miura